Plaga upřesnil, že distanční vzdělávání neznamená vzdělávání pouze přes počítače. „Správně nastavená distanční výuka není o tom, že se překlopí prezenční rozvrh 1 : 1, ale také není o tom, že jsou úkoly zadávány jenom jednou týdně e-mailem. Je potřeba kombinovat práci s počítačem, samostatnou práci, týmovou práci a projektovou činnost,“ uvedl ministr.
Důležitá je rovnováha a to, aby výuka byla přizpůsobena podmínkám dítěte v rodině. „Možná vám to přijde, že to je málo, ale on-line výuka jako taková je skutečně obtížná, a i druhý stupeň se jí má věnovat pouze maximálně tři hodiny za sebou a zbytek toho času, kdy se učí, má být věnován skutečně samostatné práci a věcem, o kterých jsem mluvil,“ vzkázal učitelům.
Distanční výuka není jen ta on-line... pic.twitter.com/KCtZAaHN3S
— Robert Plaga (@RobertPlaga) November 4, 2020
V případě prvního stupně vyzdvihl roli virtuálních třídnických hodin, během nichž si žáci sdělují své pocity, informace a zážitky. „Nejenom o tom obsahu to má být, protože tato doba není lehká,“ podotkl ministr, že z běžného rozvrhu hodin se v této siuaci nedá vycházet.
Školy jsou zavřené od 14. října, kdy dojde k jejich otevření, bude záležet na vývoji epidemiologické situace. Ze strany rodičů přibývá stížností rodičů, že jsou jejich děti zavaleny učivem ze všech předmětů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab