Tu reklamu asi znáte, spot, v němž mužský hlas líčí, co je všechno možné pořídit za 18 miliard, které stát získá navíc díky elektronické evidenci tržeb. Reklamní kampaň běžela od loňského června do letošního února.
„Víte, co znamená 18 miliard? To jsou třeba platy zdravotníků a vybavení 18 nemocnic nebo za to může být 140 škol a školek,“ cituje server z reklamy. Vytvořila ji jedna z největších mediálních agentur na českém trhu, firma McCann-Erickson Prague, stejně jako rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a bannery na internetu. Celkem si za to řekla přes 3,5 milionu korun.
Celý text je ZDE
Další dvě firmy, které se do soutěže dostaly, přitom podle serveru chtěly méně. Jedna 3,2 milionu, další ještě o sto tisíc míň. „Vyhrála firma, která získala nejvyšší počet bodů,“ vysvětlovala Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství, které zakázku zadávalo a jež spadá pod ministerstvo financí. Víc však o zakázce mluvit nechtěla a odkazovala na údaje zveřejněné na internetu.
Z nich vyplývá, že cena nebyla pro stát nejdůležitější, tvořila jen 50 procent kritérií, stejnou váhu měl i „umělecký dojem“, tedy kreativita, originalita a funkčnost. Vítězná firma získala z 50 bodů v „kreativní části“ skoro plný počet – 47.
A to přebilo i nedostatek, jímž byla vyšší cena. Ostatní uchazeči dostali 33, respektive 22 bodů, a ač byli levnější, neuspěli, uvedl server.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam