Stát by ji měl podle něj zahrnout do investičních priorit. Primátor tak na dnešní tiskové konferenci obhajoval stavbu nového nádraží na místě dnešního dolního s podmínkou souběžné stavby podzemní železnice, jak ji minulý týden odhlasovali zastupitelé.
Nová trať nazývaná „severojižní kolejový diametr“ má spojit sever města s centrem a jihem. Odpojit se má od současné tratě od Tišnova buď za řečkovickou zastávkou, či za královopolskou stanicí, směřovat má směrem k Šumavské a pod centrem Brna by propojila současné a nové nádraží, a dále by pokračovala směrem k Chrlicícm, kde by se napojila na současnou trať.
„V územním plánu je jižní část až po Šumavskou, zároveň budeme po Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) chtít, aby zapojila i břeclavskou trať. Ze Šumavské na sever necháme studiemi prověřit dvě varianty, u nichž je potřeba posoudit ekonomiku a proveditelnost,“ řekl Vokřál. Zatím se podle něj spekuluje o tom, že by dvojkolejná trať pro elektrické vlaky stála 10 až 20 miliard korun. Zdůraznil ale, že zatím jde pouze o spekulaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp