Kampaň alespoň některé strany zaregistrovaly jen asi dvě pětiny občanů (42 procent). Naopak 52 procent kampaň podle svých slov nezaznamenalo a zbývajících šest procent si nebylo s odpovědí jisto. Jen devět procent občanů se o kampaň zajímalo ve velké nebo větší míře, zhruba třetina (35 procent) deklarovala alespoň malý zájem.
"Nadpoloviční většina (55 procent) se o kampaň vůbec nezajímala," konstatovalo CVVM.
Výsledky průzkumu souzní s tím, že k evropským volbách letos přišlo pouze 18,2 procenta voličů, přičemž u předchozích eurovoleb v ČR přitom účast přesahovala 28 procent.
Nejvíce lidem utkvěla v paměti kampaň hnutí ANO, kterou si zapamatovalo 29 procent dotázaných. Kampaň ČSSD utkvěla v paměti 17 procentům, TOP 09 pak 15 procentům, ODS devíti procentům, KSČM šesti procentům a kampaň Svobodných čtyřem procentům dotázaných. Kampaň Úsvitu přímé demokracie a KDU-ČSL si pamatovali tři procenta respondentů, kampaň zelených a Pirátů dvě procenta.
Příznivý dojem z kampaně měla jen zhruba desetina voličů (11 procent), zatímco ve třetině občanů zanechala dojem nepříznivý. Další třetina lidí hodnotila kampaň neutrálně a zbývající čtvrtina dotázaných se nedokázala rozhodnout.
CVVM provádělo průzkum od 2. do 9. června. Zúčastnilo se jej 1049 obyvatel ČR starších 15 let.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk