„Zákon pamatuje jen na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji,“ hlásí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Televize tak zákon dodržují a zároveň dosáhnou svého.
Sluší se dodat, že komerční televize Nova a Prima jednoznačně popírají, že by záměrně ztišovaly mimo reklamy i pořady, aby byl divák nucen sám přidat hlasitost. Mluvčí FTV Prima David Vaníček poukazuje na to, že je třeba rozlišovat pořady vzniklé ještě před přijetím právní úpravy a pořady vzniklé později. Televize totiž nemohou do díla vstupovat, vzhledem k autorskému zákonu, a tak je možné, že u starších pořadů na tento problém diváci narazí. Rozhodně prý však nejde o záměr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp