Limit pro množství reklamy na ČT2 a ČT4 má zůstat na současných 0,5 procenta vysílacího času. Na zbývajících dvou kanálech České televize by se reklama mohla objevit pouze v rámci vysílání kulturní nebo sportovní akce, kdyby šlo o nezbytnou podmínku k získání práv pro její odvysílání.
TV Barrandov je prý diskriminována
Stejně tak se nesmí objevit reklamní sdělení na internetových stránkách ČT a zakázán je teleshopping. Komerční televize Nova, Prima a TV Barrandov budou podle této novely odvádět dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy do fondu kinematografie. Třetí jmenovaná ale proti tomu protestuje a označuje takové rozhodnutí za diskriminační a ohrožující její rozvoj.
Proti snížení množství reklamy v ČT se postavilo i České sdružení pro značkové výrobky, pod nějž patří například firmy Danone, Unilever nebo Henkel. Svaz tvrdí, že to povede k ovládnutí 95 procent reklamního trhu komerčními televizemi Nova a Prima, které by pak diktovaly zadavatelům finanční podmínky.
Čtěte více:
Česká televize odvysílá videodokumenty disidentů z dob totality
Slovenský film Cigán platila ČT. Jandák se brutálně rozčílil
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan