Poslanec Birke: Zlatý padák byl ze strany ministra dopravy v rozporu s koaliční smlouvou

09.09.2014 15:47 | Zprávy

Od listopadu 2010 je starostou města Náchod, v říjnu 2012 byl zvolen do Zastupitelstva Královéhradeckého kraje a o rok později i do sněmovny. Letos by chtěl mandát starosty obhájit. S jakým cílem? A jak se staví ke snahám ČSSD omezit kumulaci funkcí? Nejen s tím se svěřil Jan Birke (ČSSD) naší redakci. Jako hlavního mluvčího strany pro dopravu nás také zajímalo, jak hodnotí nového ministra, a řeč byla i o řadě aktuálních problémů Náchoda, včetně blížícího se referenda či rekonstrukce náchodské nemocnice.

Poslanec Birke: Zlatý padák byl ze strany ministra dopravy v rozporu s koaliční smlouvou
Foto: red
Popisek: Jan Birke, ČSSD

Jako lídr ČSSD byste chtěl na podzim mandát starosty obhájit. Není to v rozporu s tím, co prosazuje strana? Mám na mysli omezení kumulace funkcí?

Není to v rozporu, dosavadní diskuze se vždy týkaly souběhu funkcí hejtmanů či primátorů s funkcí poslance. Starostů se netýkala. Nicméně platí, že pokud by se mě případný střet zájmů týkal, obratem ho vyřeším a jedné z funkcí se vzdám.

Otázka na toto téma zazněla i v rámci referenda ČSSD. Co podle vás ukázalo? Prozradíte, jak jste v jednotlivých otázkách hlasoval vy sám?

V otázce, zda souhlasím s tím, aby o kandidátkách nově rozhodovali v přímém hlasování všichni členové strany v příslušném volebním obvodu – jsem hlasoval PRO, v otázce tzv. „ženských kvót“ na kandidátkách do krajských a sněmovních voleb – jsem hlasoval PROTI, a zda má ČSSD navrhnout zákonné omezení kumulace placených veřejných funkcí – jsem PRO. 

Pokud byste ve volbách uspěl, co považujte za nejdůležitější?

Další rozvoj Náchoda a života v něm. Je o mně známo, že jsem „srdcař“, a proto je pro mě důležité, aby se Náchoďákům ve městě dobře žilo, jedině tak můžeme být všichni společně na své město hrdí. A to souvisí se všemi oblastmi každodenního života, ať už to je kvalitní dopravní spojení, zajištění vzdělávání i mimoškolních aktivit pro naše děti, čisté a bezpečné ulice, a mnoho dalšího. Osobně jsem hodně energie věnoval situaci v dopravě a tomu bych se rád věnoval i nadále, máme před sebou ještě řadu již dnes připravovaných projektů.

Čím byste vyvrátil kritiku, kterou pro naše stránky vyjádřil na vaši adresu Pavel Janeček (KSČM), v souvislosti se spoluprací uvnitř zastupitelstva, kdy kritizoval zejména zdrženlivý postoj vedení k zastupitelům KSČM?

Osobně si nejsem žádné „zdrženlivosti“ vůči kolegům ze zastupitelstva vědom, naopak považuji spolupráci celé čtyři za velmi korektní. Výroky pana Janečka považuji spíše za „mladickou nerozvážnost“, nepříliš konkrétní znalost řady témat a celkem logickou snahu se zviditelnit před komunálními volbami.

Náchod stále více sužuje tranzitní doprava. Za poslední tři roky počet aut, která projedou městem, dramaticky vzrostl. Nedávno začala dostavba dálnice D11. Následně se počítá s jejím napojením na Jaroměř a přes Trutnov na Polsko. V jaké fázi je ale projekt na obchvat Náchoda, který by ulevil od tranzitní dopravy městu?

V tuto chvíli veškeré práce ze strany projektanta směřují k obnově územního řízení, zapracování požadovaných změn a snad již v brzké době vydání územního rozhodnutí na stavbu. Vedení města stavbu jednoznačně podporuje, nyní je věcí stavebního úřadu, aby se náležitě vypořádal se všemi námitkami a vydal územní rozhodnutí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Kateřina Synková



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jiný Fiala. Nejen platy, je toho víc. Žantovský vytáhl věc z archivu

7:38 Úplně jiný Fiala. Nejen platy, je toho víc. Žantovský vytáhl věc z archivu

TÝDEN V MÉDIÍCH Neříkám tak ani tak, ale na má slova dojde. Tím se zřejmě řídí Petr Fiala, když odmí…