Poslanec ODS: Role Rudé armády při našem osvobození je nepopiratelná. S ním ale přivezla i vliv SSSR a komunistické strany

21.05.2020 20:30 | Zprávy

ROZHOVOR „Z pohledu osvobození celého Československa je role Rudé armády nepopiratelná,“ pronesl v rozhovoru pro Parlamentní Listy.cz místopředseda sněmovního kontrolního výboru Vojtěch Munzar (ODS). Problém však spatřuje v tom, že Rudá armáda společně s osvobozením přivezla i vliv Sovětského svazu a komunistické strany, což vyústilo v novou totalitu. Nezůstal však pouze u zhodnocení pětasedmdesátého výročí konce druhé světové války. Pohovořil též o vládních rozhodnutích během současné koronavirové krize. „To, co říkal jeden vládní představitel na ranní tiskové konferenci, druhý odpoledne vyvracel,“ jmenoval při svém hodnocení.

Poslanec ODS: Role Rudé armády při našem osvobození je nepopiratelná. S ním ale přivezla i vliv SSSR a komunistické strany
Foto: ods.cz
Popisek: Vojtěch Munzar (ODS)

COVID-19 a opatření s ním související jsou stále aktuální téma. V minulém týdnu proběhlo v podstatě největší uvolňování opatření, která vláda v březnu zavedla. Jak nyní hodnotíte její kroky a probíhá uvolňování dostatečně rychle?

Na začátku, kdy byla před námi ještě velká neznámá a byla obava z velkého náporu nemocných na naše zdravotnictví, se restriktivní opatření dala pochopit. I když v nich samotných byla spousta nelogičnosti a mohli jsme třeba jít do supermarketu, kde prodávali i oblečení a textilie, mohli jsme jít do zahradnictví, ale do sousedního obchodu s oblečením už jsme jít nemohli. Každý den zpoždění při uvolňování ale způsobuje značné hospodářské škody. Jedna z oblastí, která mě jako otce dvou dětí skutečně trápí, je školství. Vláda pod tlakem různých petic obětovala půl roku vzdělávání našich dětí. Pro první stupně základních škol vymyslela něco jako družinu s distančním vzděláváním. Hovoří se o potřebném sociálním kontaktu, ale jako by vláda zapomněla, že hlavní úlohou škol je vzdělávání. Vznikají obrovské rozdíly mezi jednotlivými dětmi podle toho, jak škola nebo konkrétní učitel přistoupil ke vzdělávání na dálku, zda vedl on-line výuku, nebo jen zadával úkoly. U mnohých dětí chybí přímý kontakt učitel- žák. Rozdíly také budou podle toho, jak jednotliví rodiče mohli ke vzdělávání svých dětí přistoupit. Nerozumím tomu, že děti se nemohou jít do školy učit, ale mohou jít ve skupině do 100 lidí do bazénu, kina, nebo hned v červenci jet na tábor. My jsme prosazovali, aby školy začaly fungovat normálně od 25. května.

Pokud jde o vládu, objevují se názory, že její kroky jsou příliš improvizované, neustále se mění a jsou poplatné tlaku veřejného mínění. Sdílíte tento pohled, nebo takovou improvizaci lze v současné krizi chápat?

Každý si asi mohl všimnout, že je v tom veliký chaos a žádný ucelený plán. A jak už jsem říkal, na začátku to byla pro všechny a vládu nevyjímaje zcela nová situace. Takže se na úplném začátku dal nějaký přešlap odpustit. Postupem času už nikoliv. To, co říkal jeden vládní představitel na ranní tiskové konferenci, druhý odpoledne vyvracel. Vládě podle jejího naturelu šly lépe restrikce než uvolňování. Chápu, že to není jednoduché, i názor různých epidemiologických odborníků se navzájem liší. Ale dodnes neznáme klíč či kritéria, podle kterých vláda rozhodovala. I proto rozhodnutí často vypadají jako generátor náhodných nápadů často vycházející z veřejného mínění.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

COVID-19

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Marek Korejs

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…