Jana Černochová tvrdě zkritizovala záměr vlády zdanit finanční náhrady majetkového vyrovnání státu s církvemi. Pro tento nápad hlasovali hnutí ANO Andreje Babiše, komunisté, ČSSD a hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomia Okamury. A podle Černochové je tento plán od začátku až dokonce naprosto špatně.
„Vyrovnání s církvemi bylo podle mého názoru přiměřené a ve výši, která je daleko nižší než částky, jež zaznívaly v minulosti. Hodnota vyplácených peněz byla určena na základě majetku, který není možné vydat. Samozřejmě jeho hodnota je v průběhu času různá a každý na ni může mít svůj názor. Bylo proto hledáno nějaké kompromisní řešení. Snaha o zdanění těchto peněz je jen snahou o laciné politické body. Toto téma je podle mého již uzavřenou kapitolou a je dobře, že na vyrovnání po více než 20 letech došlo,“ zdůraznila Černochová.
Čtenářům serveru ParlamentníListy.cz připomněla, že majetkové vyrovnání státu s církvemi umožní definitivně provést odluku státu s církvemi. Dodnes totiž platí, že stát na chod přispívá.
Souboj církví a vládní koalice ANO a ČSSD podpořené komunisty ještě nekončí. Zákon o zdanění restitucí může odmítnout Senát a poslední slovo bude mít prvděpodobně až Ústavní soud ČR.
Stranou pozornosti paní poslankyně nezůstal ani spor o čínskou společnost Huawei. Představuje hrozbu pro Českou republiku, jak tvrdí Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost, nebo firma nebezpečná není, což tvrdí především komunisté? Černochová má za to, že odpověď na tuto otázku dostaneme až časem.
V obecné rovině však dodala, že každá technologická společnost má přístup k velkému objemu dat uživatelů a záleží na ní, jak se k tomu postaví. „Nemám důvod zpochybňovat zpravodajské služby a nebudu tak činit. Důvěřuji jim, že svá tvrzení mají opřena o důkazy,“ napsala Černochová.
Pár slov přidala i k popularitě ODS mezi voliči. Jak je možné, že se ODS sice stabilně drží okolo 12 procent, ale šéf hnutí ANO se stabilně drží nad 30 procenty? Černochová to přičítá skutečnosti, že ANO vládne zrovna v letech, kdy se české ekonomice daří, z čehož profituje i Babišova vláda. V takové situaci si vláda může dovolit rozhazovat peníze a slibovat velké slevy na jízdném a tak podobně.
„To je asi to nejpodstatnější. Zároveň je třeba vidět, že marketing hnutí ANO a jeho politika je velmi pružná a sliby se slibují a mění ze dne na den. Je zjevné, že za dobu působení se proměnil elektorát ANO a že jeho cíle je opřít se každou chvíli o jiné voličské skupiny. Zkrátka naslibovat všechno všem. To si standardní a odpovědná demokratická strana nemůže dovolit. Věřím, že lidé jednou pochopí, že chytrý marketing ještě neznamená odpovědnou správu země,“ upozornila politička.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp