"Pravidelně zaznamenáváme případy, kdy deklarovaná sleva vůbec není slevou v tom smyslu, že cena výrobku se u konkrétního produktu vlastně vůbec nesnížila. Sleva je tak pouze fiktivním heslem,“ řekl podle agentury Mediafax Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, který na pochybné praktiky obchodníků upozornil.
"Občas dochází též k tomu, že prodejce na krátký čas zvýší ceny jen proto, aby je pak mohl následně s velkou slávou opět snížit na běžnou úroveň. Všechny podobné případy však mají znaky klamavé obchodní praktiky a jsou v rozporu se zákonem," podotkl Votočka.
Často se stává také to, že ty nejlákavější slevy platí jen na nejlevnější zboží nebo na zboží, které už je dávno vyprodané. Češi přitom na slevy slyší, proto praktiky (mnohdy i) klamavé reklamy využívá stále více obchodníků. A to zejména po Vánocích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par