Praha možná bude muset rušit tramvajové spoje kvůli hluku

27.12.2016 20:28 | Zprávy

Praze a dopravnímu podniku (DPP) hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které budou opravovány nebo už byly opraveny, ale neprošly ještě kolaudací. Novinářům to dnes řekli dopravní ředitel DPP Jan Šurovský a primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Omezení tramvají by se mohlo dotknout spojů jezdících od 22:00 do 6:00.

Praha možná bude muset rušit tramvajové spoje kvůli hluku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj č. 16

Problémy by mohly být například v Bělehradské ulici, která byla před časem rekonstruována. Po změnách letos v srpnu tudy jezdí nová tramvajová linka. Pokud bude muset město dodržovat platné limity, linka bude muset být zrušena. Celkem by to na území Prahy mohlo znamenat odebrání až 73 spojů.

Podle Šurovského je problém ve výkladu nařízení hygieniků. Navíc se podle něj na trať nebudou vztahovat hlukové limity, které má daná ulice – hygienici tak rozlišují ulice, kde jezdí tramvaje na svém pásu, od těch, kde jsou koleje součástí vozovky. A tam vzniká problém. „Tramvaj má na stejném místě přísnější limity než autobus. Hygienici mají za to, že dráha má své limity určené ochranným pásmem dráhy, a nebyli schopni pochopit, že tramvaj není jako běžná železnice, že má jinou charakteristiku,“ řekl Šurovský.

Pokud by hygienici svůj názor nezměnili, mohlo by to dospět k tomu, že by DPP nahradil tramvaje autobusy, protože ty by hlukové limity splnily. Tím by se ale zřejmě zhoršil stav ovzduší a životního prostředí. Dalším problémem je podle Šurovského to, že neexistují starší data měření hluku a míra se zpětně pouze dopočítává.

Problémy má DPP i ve vozovnách, hygienici hluk z nich vnímají jako stacionární zdroj. „Tramvaj, která jede do vozovny, ale není přece stacionární zdroj hluku. Chápal bych to, kdyby tam byl nějaký agregát, který neustále hučí,“ řekl Šurovský. DPP proto nemá stále zkolaudovánu vozovnu ve Vokovicích. „Tam ale ani není možné hluk změřit, protože z Evropské (ulice) jde od aut i v noci takový kravál, že to nejde. Kdybychom postavili protihlukovou stěnu, která začne odrážet k domům hluk aut z Evropské, tak je to ale v pořádku. Hluku budou mít lidé víc, ale původcem budou auta a to nevadí. Je to celé absurdní,“ řekl.

Praha a DPP chce proto v lednu uspořádat jednání, na které by přizvali rovněž hygieniky a problém jim vysvětlili.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luš, čtk

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Poslední Vánoce premiéra Fialy. Stonjeková tvrdě o vládě

16:55 Poslední Vánoce premiéra Fialy. Stonjeková tvrdě o vládě

Publicistka Karolína Stonjeková rozehrála hru barev. Nemůže se nabažit myšlenky, že letošní Vánoce j…