Aktivisté a politici v posledních letech tlačí na automobilky stále více a kromě neblahého kšeftování s emisními povolenkami pomalu dochází i k úbytku dříve velmi populárních modelů, k jejichž škrtání automobiloví výrobci přecházejí ze strachu, že by je při jejich výrobě čekaly drastické pokuty za neplnění emisních norem.
Tlaky vůči výrobcům na Západě dosahují již takových rozměrů, že leckde již začínají přiznávat, že budou muset brzo skončit s výrobou klasických aut, a to i přesto, že je po nich stále velká poptávka. Mezi alternativními pohony dnes v hlavním proudu převládá zejména elektrický pohon; jimi se producenti v Evropě snaží, často i přes odpor zákazníků, jít na ruku přísným pravidlům, které zavedla Evropská unie s cílem snížit emise do roku 2050 v dopravě až o 90 procent, a to v dohodě nazývané Green Deal.
Plánu se nevyhne ani Česká republika, která již prostřednictvím našeho premiéra Andreje Babiše (ANO) plán odsouhlasila v minulém roce a do roku 2050 by tak i Česko mělo dosáhnout uhlíkové neutrality.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak