Podle konzultanta Karla Komínka z Institutu politického marketingu v kampani ANO ostatní převýšilo. „Díky rychlým reakcím a šikovné komunikaci se mu daří nastolovat témata a udávat tempo. Ostatní strany na to pouze reagují, ani jedna z opozičních koalic prozatím nebyla schopna přijít s tématem, které by ANO výrazně oslabilo,“ míní.
Politolog Ladislav Mrklas z CEVRO Institutu také považuje kampaň ANO za jednu z nejlepších. „Umí to načasovat, má lidi, kteří to velmi dobře připravili,“ uvedl. Záležet však bude na finiši, který teprve nadejde a kampaň vygraduje, doplnil. Situace v Afghánistánu a s tím spojená otázka migrace podle něj nahrála například hnutí SPD. „SPD to polilo živou vodou. Strana, která musí také hodně spoléhat na kampaň, je také Přísaha,“ uvedl. Hnutí bývalého policisty Roberta Šlachty podle něj může doplácet na to, že jde o subjekt jednoho muže.
ANO podle Komínka muselo ustoupit od sdělení, že jeho kandidáti „nejsou jako politici“, protože by to po dvou volebních obdobích nebylo uvěřitelné. „Proto se kampaň ANO soustřeďuje na boj, ve kterém se pasuje do role ochránce voličů před ohrožením. To představují obě koalice, zejména Piráti, ale mohou to být také imaginární uprchlíci nebo EU,“ uvedl.
Apel hnutí premiéra Andreje Babiše (ANO) podle něj funguje. „Místo toho, aby se premiér zodpovídal z 30 tisíc mrtvých během pandemie, tak se v médiích řeší, jaká ideologie vedla Piráty k výběru nanuku pro kontaktní kampaň a že v takovém světě žít nechceme. To je krásná ukázka toho, jak rychle a šikovně dokáže ANO využít situace pro svůj vlastní prospěch. Ostatní strany mají mnohem méně flexibilní reakce, a jsou proto v závěsu,“ doplnil.
Piráti a STAN se podle Mrklase na jaře uspokojili kvůli příznivým průzkumům. „Ta předkampaň, kterou dělali před prázdninami a pokračovala o prázdninách, byla velmi rozpačitá. Spíš reagovali, než že by byli nějakým hybatelem, což se jim velmi nevyplatilo,“ míní. Také podle Komínka koalici dostaly do defenzivy příznivé průzkumy ze začátku roku. „Strana přešla do smířlivého tónu, aby nikoho neodradila a zamířila k premiérskému křeslu. Vedlejším efektem ovšem bylo, že přišla i o část své jedinečnosti – o vtip a nadhled,“ míní Komínek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.