Podle konzultanta Karla Komínka z Institutu politického marketingu v kampani ANO ostatní převýšilo. „Díky rychlým reakcím a šikovné komunikaci se mu daří nastolovat témata a udávat tempo. Ostatní strany na to pouze reagují, ani jedna z opozičních koalic prozatím nebyla schopna přijít s tématem, které by ANO výrazně oslabilo,“ míní.
Politolog Ladislav Mrklas z CEVRO Institutu také považuje kampaň ANO za jednu z nejlepších. „Umí to načasovat, má lidi, kteří to velmi dobře připravili,“ uvedl. Záležet však bude na finiši, který teprve nadejde a kampaň vygraduje, doplnil. Situace v Afghánistánu a s tím spojená otázka migrace podle něj nahrála například hnutí SPD. „SPD to polilo živou vodou. Strana, která musí také hodně spoléhat na kampaň, je také Přísaha,“ uvedl. Hnutí bývalého policisty Roberta Šlachty podle něj může doplácet na to, že jde o subjekt jednoho muže.
ANO podle Komínka muselo ustoupit od sdělení, že jeho kandidáti „nejsou jako politici“, protože by to po dvou volebních obdobích nebylo uvěřitelné. „Proto se kampaň ANO soustřeďuje na boj, ve kterém se pasuje do role ochránce voličů před ohrožením. To představují obě koalice, zejména Piráti, ale mohou to být také imaginární uprchlíci nebo EU,“ uvedl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.