První let sériového Engéčka z Aero dopadl na výbornou
02.05.2023 15:42 | Tisková zpráva
Český výrobce letadel Aero provedl úspěšný zálet prvního sériově vyrobeného letounu L-39NG. Jedná o nový historický milník, kdy po 20 letech od záletu posledního sériově vyráběného letadla, proběhl zálet prvního sériového kusu letounu L-39NG, který splnil všechna očekávání. V průběhu letu piloti otestovali funkce cvičného letounu v rozsahu standardního programu továrního záletu. Let prověřil chování Engéčka v mezích jeho normální provozní obálky.
reklama
Zálet prvního sériového kusu L-39NG trval přibližně 40 minut. Piloti během stovek nalétaných kilometrů ověřili funkce motoru, letounových systémů, avioniky a dále řiditelnost a chování letounu ve všech fázích letu od vzletu přes akrobacii až po přistání. Testování probíhalo v rozsahu výšek od 0 do 8 500 metrů a rychlostí od pádové až po maximální (Machovo číslo 0,8 nebo 900 km/h).
„Zálet prvního sériového kusu potvrdil připravenost L-39NG k sériovým dodávkám našim zákazníkům. Letoun je ve své třídě světovou špičkou. Z hlediska konstrukce, letových vlastností, bezpečnosti, avioniky a moderního vybavení je vynikající platformou pro výcvik pilotů stíhaček čtvrté a páté generace,“ zhodnotil zálet Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero.
„Ačkoliv se jedná o významný milník z hlediska společnosti Aero, samotný zálet je spíše rutinní záležitostí a provádí se po výrobě každého kusu letounu. Program továrního záletu byl již dříve ověřen na prototypech L-39NG. První sériový letoun s výrobním číslem 7005 splnil všechny body programu,“ doplňují Petr Jinda, Executive Vice President & Chief Development Officer, a Jaromír Lang, hlavní konstruktér L-39NG, společnosti Aero.
První sériové vyrobený kus cvičného letounu L-39NG je určený pro zákazníka z jihovýchodní Asie. Mezi další zákazníky patří například Maďarsko a Česká republika. Aero má v současné době objednávky na 34 kusů letounu L-39NG.
Aero nedávno spustilo do provozu novou výrobní linku určenou pouze pro letoun L-39NG. Během dvou let chce tradiční český výrobce letadel navýšit produkci L-39NG na 24 kusů ročně. Na výrobě Engéčka se podílí i další české firmy. Přes 60 procent dodavatelů Aero jsou tuzemské společnosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.