Rozpoznat dezinformaci a informaci, kterou se její autor snaží cíleně manipulovat veřejností, je v internetové době čím dál těžší. Mediální výchovu jako předmět začalo Gymnázium Na Zatlance do výuky zařazovat jako jedna z prvních škol v Česku. Studenti například zkoušejí zjistit, jak fungují algoritmy na Facebooku – uživatelům nabízejí jen obsah, který chtějí vidět.
Na značné nedostatky v mediální gramotnosti upozorňuje Platforma pro mediální vzdělávání, která vznikla v roce 2016. Jedná se o neformální společenství dvacítky organizací a dalších subjektů, které se snaží mediální vzdělávání podporovat.
Nejnovější výzkum Český učitel ve světě médií ze září 2021 ukázal, že mediální výchovu jako zvláštní předmět učí pouhá tři procenta z 2 155 oslovených učitelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.