Schází až 23 miliard korun
Laudát vyjádřil přesvědčení, že nový ministr dopravy Radek Šmerda, který rezort převzal po Vítu Bártovi (VV), se k celé situaci postavil čelem a dělá vše proto, aby Česká republika nepřišla o finanční prostředky z fondů EU. Ty by pak musela hledat ve svém rozpočtu, což by státní kasu neúměrně zatížilo.
„Věřím tomu, že nový ministr dopravy dělá všechno proto, aby se záležitosti vyřešily. Popsal nám závazky Ředitelství silnic a dálnic směrem k budoucnosti. Pokud by EU skutečně pozastavila financování, tak by to byla další špatná kapka do státního rozpočtu. Již dnes jsou uzavřeny smlouvy na závazky v celkové hodnotě 23 miliard korun," uvedl Laudát.
Urban v reakci neponechal na vládě suchou nit, když jí vytkl, že nedodržuje své vlastní vládní prohlášení. „Vláda nedodržuje své vládní prohlášení, kde řekla, že nebude snižovat finanční prostředky plynoucí do dopravní infrastruktury. Původně jsme měli 90 miliard, dnes máme jen 75 miliard korun," začal Urban zostra. Jediným řešením podle něj je, aby vláda pro příští rok navýšila prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury nejméně o 10 miliard korun, čímž získá stát možnost finacovat stavby samostatně.
Odpovědnost nesou pravicoví premiéři

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp