Vymyslet dobrou politickou reklamu, která by na voliče opravdu zapůsobila, není podle psychologa Roberta Němce nijak snadné. Rozhodně prý nestačí jen republiku oblepit billboardy, jak to kdysi udělala Strana práv občanů – Zemanovci, která v roce 2013 spoléhala především na obrázek Miloše Zemana. Vedle obrázku je podle Němce třeba vymyslet i poutavé heslo. S dobrým nápadem přišel např. Pavel Bém, který v 90. letech minulého století sliboval Pražanům 6 stanic metra do roku 2000. To je dobře uchopitelný slib.
Vůbec nejlépe prý z psychologického hlediska působí osobní kampaň, osobní kontakt s voliči.
„Čím je ten kontakt osobnější, tím obliba roste. Skvěle to dělají Klaus mladší, Okamura, Babiš, Zeman. Snaží se být v osobním kontaktu s voliči. Když někdo kandiduje na amerického prezidenta, tak zpočátku tluče na dveře amerických domácností. Pak je to možné přes sociální sítě,“ prohlásil odborník. Důležité je, aby si občané politika zapamatovali.
Vzápětí upozornil, že se mnoha politikům mezi lidi moc nechce. „Já když se občas bavím s politiky a řeknu jim, že musejí jít mezi lidi, tak oni se vyděsí, že by něco takového měli dělat,“ uvedl.
Pár slov poznamenal také na adresu Ruska. Tato země má podle Němce vůbec nejlepší reklamu v naší vlasti. „Cílem reklamy je změnit lidské chování nebo smýšlení – většinou za účelem zisku. Ale nemusí tomu tak být vždy. Ruská vláda se snaží rozeštvat nás, abychom byli hašteřiví a ztráceli čas půtkami nebo abychom se báli a ničemu nevěřili. Nejde pouze o reklamu vedenou skrz „ruské weby“, ale i skrze články, sociální sítě a anonymní reklamu. Ruská vláda ví, že Západ nedožene. Tak jej chce alespoň zpomalit,“ uvedl.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp