Mládek celou situaci označil za znepokojující a za „šrám na pověsti Volkswagenu“, ale není to podle něj primárně problém automobilky Škoda. Nyní je však na Volkswagenu, aby si „napravil reputaci“. Majitelům vozů by však doporučil navštívit autoservis.
Mládek očekává, že Volkswagen bude terčem mnoha žalob, především pak ze strany USA, jelikož „se tam žaloby nosí“ a zároveň také proto, že VW protlačil na americký trh dieselové motory, které na tamější poměry nevyjdou tak levně jako u nás.
Dopad podvodu zatím pocítili akcionáři, jelikož cena akcií VW klesá. Mládek zároveň předpokládá, že „přijde i nějaká pokuta od regulátorů“ z různých zemí. Pro Škodovku však s negativy zatím nepočítá, jelikož ta nebyla součástí exportu na americký trh. Je však možné, že se současná situace odrazí na budoucích prodejích.
Mládek zároveň doufá, že tato kauza neohrozí pracovní místa v ČR. „Chtěl bych doufat, že jich bude minimálně, že se to odrazí ve stovkách,“ uvedl Mládek.
Opravdový problém podle něj nastane až ve chvíli, kdy začne Čína vyrábět levná a kvalitní auta a začne je vyvážet do světa. Na to si však budeme muset nejméně deset let ještě počkat.
Doufá však, že Volkswagen nebude řešit svoji krizi tím, že prodá Škodu, jelikož ta je podle něj na vrcholu. O tom se však hodlá bavit až ve chvíli, kdy tato informace bude reálně na stole, zatím jde pouze o spekulace. „Nedovedu si zatím představit kupce, který by dodal lepší výkon, než co se povedlo Volkswagenu.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: spa