„Istanbulská smlouva trpí typickým nešvarem, který se lidově označuje souslovím vylít dítě i s vaničkou. Hlavní úmysl jeho tvůrců jsou čtyři základní jevy, které se občas objevují v islámských zemích: Sexuální násilí, včetně znásilnění; vynucený sňatek; mrzačení ženského genitálu; násilný potrat a sterilizace,“ poznamenal Klimeš s tím, že do úmluvy se však propašovala spousta parazitních odstavců. „Jedná se především o kriminalizování rodičů a zákaz smírčího jednání u partnerských konfliktů,“ dodal psycholog.
Původní text ZDE
Následně rozebral například článek o fyzickém násilí, kdy se hovoří i o případné možnosti odebrat dítě a odejmout rodičovská práva. „Stejný článek hovoří o monitorování a dozoru. Znamená, že úřady mohou do našich bytů namontovat kamery, jestli náhodou netrestáme nepřiměřeně? Není řečeno, že ne. Podobně jako u partnerských konfliktů i zde platí zákaz smírčího jednání a mediace, a k tomu i zákaz kontaktu mezi stranami konfliktu, takže dítě bude odebráno z rodiny a bude mu zakázán kontakt s rodičem podle článku 56. K ničemu z tohoto se přeci nechce většina obyvatel ČR zavázat. Ale pozor, z té smlouvy to vyplývá. Je totiž psaná příliš extrémně a příliš obecně,“ zdůraznil Klimeš.
Následně se věnoval i dalším článkům, kdy například hovořil i o případech domácího násilí či řešení hádek mezi partnery. „Opět, chce se ČR k tomuto zavázat? Na základě jedné bouřlivější hádky stát bude rozbíjet manželství, protože zakáže manželům, aby se potkali, a když tak jedině na minimální dobu? Soud nesmí vyřešit jejich spor ani mediací, ani smírčím řízením. Rodiče se nesmí po hádce smířit s dětmi. Chce toto většina obyvatel ČR? Já myslím, že ne, ale z té smlouvy to vyplývá,“ poznamenal Klimeš a dodal, že největším problémem partnerských konfliktů je v tom, že do nich úřady ani okolí moc nevidí.
„Istanbulská úmluva v tomto smyslu tuto situaci ještě více přiostří tím, že zakazuje smírná řešení a mediaci, zakazuje kontakt mezi rozkmotřenými stranami. Výsledkem bude více rozpadlých rodin, více odcizených rodičů,“ sdělil Klimeš, jenž úmluvě jako celku říká ne. „Je to jako opravovat hodinky krumpáčem. Je třeba se bavit o detailech, které jsou zdrojem týrání žen a dětí,“ zmínil Klimeš, pro nějž úmluva představuje krok zpět, navíc podle něj neřeší jevy, které nás nejvíce trápí. „Zkrátka Istanbulská úmluva je příliš obecná, příliš extrémní a příliš jednostranná. Proto je třeba ji odmítnout a napsat jinou, pořádnou,“ uzavřel.
O Istanbulské úmluvě se nyní hojně mluví v souvislosti s kázáním kněze Petra Piťhy. Ten varoval, že i kvůli této úmluvě se vládnoucí třídou v naší společnosti stanou homosexuálové. Mnoha lidem tímto kázáním zvedl tlak. Ozval se např. profesor Tomáš Halík, který Piťhovo kázání označil za „skutečně skandální“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef