Šéfe, nejsem odpočatý, má hlásit strojvůdce. Nový vývoj po průšvizích

16.07.2020 10:23 | Zprávy

Strojvůdci musí firmě hlásit, pokud přijdou do zaměstnání a nejsou odpočatí. Alespoň to uvádí generální ředitel Českých drah Václav Nebeský v rozhovoru pro Právo s tím, že České dráhy zároveň připravují systém, jak lépe zabezpečit lokální tratě, kde se nyní musí strojvedoucí hlásit dispečerovi. Dráhy tak reagují na sérii nehod, které se v posledních dnech na železnici staly.

Šéfe, nejsem odpočatý, má hlásit strojvůdce. Nový vývoj po průšvizích
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

K mimořádným událostem minulých dní Nebeský řekl jen tolik, že konkrétní příčiny jsou předmětem vyšetřování. „Nicméně již nyní lze konstatovat, že na vině nebyl ani nedostatečný odpočinek strojvedoucích, ani jejich nezkušenost. I kolega, který při úterní srážce bohužel přišel o život, byl náš dlouholetý a zkušený zaměstnanec,“ poznamenal Nebeský s tím, že šlo o jeho druhou směnu po delším volnu. Vyjádřil lítost k jeho tragické smrti, soustrast rodině i omluvu zraněným cestujícím.

Počet strojvedoucích u ČD však vnímá jako víceméně stabilní. „V současné době zaměstnáváme 3808 strojvedoucích a do plného stavu nám chybí několik desítek zaměstnanců. Naší snahou je systematickým náborem dosáhnout plného stavu a zajištění přirozené generační obměny,“ podotkl Nebeský. Přesčasová práce je podle jeho slov velmi přísně kontrolovaná a řídí se zákoníkem práce a kolektivní smlouvou. 

Strojvedoucí nesmí do práce nastoupit unavený, a pokud se necítí odpočatý, musí to nahlásit. Pokud tedy strojvedoucí pracuje pouze u nás, pak můžeme garantovat, že je odpočatý,“ dodal.

Následně se vyjádřil k zabezpečení tratí jednotným evropským zabezpečovačem, což je v gesci Správy železnic. „My jako dopravce pak podle norem a předpisů vybavujeme naše vozidla pohyblivou částí ETCS. Povinnost vyjíždět na tratě vybavené ETCS výhradně s vozidly, která jsou opatřena pohyblivou částí, bude platit od roku 2025,“ sdělil.

Vlaky u Českého Brodu se srazily v úterý večer. Strojvůdce zemřel. Ve vlaku cestovalo 200 lidí, ošetřeno bylo více než 30 z nich. Za nehodou pravděpodobně stojí lidská chyba. Strojvůce mohl projet návěstidlo STŮJ, naznačil šéf Správy železnic Svoboda hned v úterý v noci. Drážní inspekce vyčíslila škodu na 45 milionů. České dráhy posílí kontrolu strojvůdců a zaměří se na kvalitnější výcvik. Strojvůdci na tratích bez zabezpečení se budou povinně hlásit telefonem.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Inkvizitor Řezníček.“ Babiš rozpoutal ve Sněmovně bouři. Koncesionáři pohoršeni výstupem ČT

14:45 „Inkvizitor Řezníček.“ Babiš rozpoutal ve Sněmovně bouři. Koncesionáři pohoršeni výstupem ČT

Poslanecká sněmovna v pátek chvílemi připomínala sopku před výbuchem. Šéf hnutí ANO Andrej Babiš hod…