Podle údajů, které shromáždily agentura Bloomberg a kodaňská nezisková organizace Danwatch zabývající se investigativní žurnalistikou, odmítlo za tři měsíce do července pomoc lodivodů znalých místních vod až 20 % všech tankerů tzv. stínové flotily, které přepravují ruskou ropu dánskými průlivy. Číslo to má být vyšší oproti předchozímu roku až o 4 %.
Na dánské úžiny se totiž vztahuje smlouva o svobodě plavby z roku 1857, která dává všem lodím právo proplouvat a zaměstnávání lodivodů ponechává na dobrovolném rozhodnutí. Námořní organizace OSN, Mezinárodní námořní organizace (IMO) i dánské úřady však využití služeb lodivodů doporučují, jelikož je v oblasti hustý provoz křižovaný trajekty s obtížnou orientací a katastrofou hrozí pro neznalé mořeplavce též velké množství písčitých břehů, silné proudy a různá hloubka vody.
Moskva se podle agentury kvůli západním sankcím stále více spoléhá na flotilu lodí, které jsou starší, špatně udržované, mají nedeklarované majitele a pochybné pojištění a právě tyto obstarožní a nedbale udržované lodě, zajišťující zdaleka největší část ruské přepravy ropy, odmítají pilotáž lodivodů zdaleka nejvíce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
válka na Ukrajině
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Stručné informace týkající se tohoto konfliktu aktualizované ČTK několikrát do hodiny naleznete na této stránce. Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Radek Kotas