Zpoplatnění silnic I. tříd podle obcí vyžene tranzitní dopravu na silnice měst a obcí, což by znamenalo horší bezpečnost a zničené silnice.
Ministerstvo nemá podle svazu vydávat vyhlášku, jíž nové úseky silnic I. třídy zpoplatní, dokud nevyřeší očekávané negativní dopady. „Chceme, aby byly specifikované a obecně závazným dokumentem garantované kompenzace za případné poškozování silnic nižších tříd,“ řekl Lukl. Dále požaduje možnost případného zpoplatnění i dalších silnic, které by případná tranzitní doprava používala jako objížďku po zavedení zpoplatnění 900 kilometrů silnic I. třídy. Kamiony by poté neměly důvod snažit se silnice, na kterých se platí mýtné, objíždět.
Svaz také požaduje zpřísnění podmínek pro tranzitní dopravu v podobě pokut při porušení povinností a chce, aby kraje dostaly dotace na vážný systém, a to jak na vysokorychlostní, tak na stacionární váhy. „Měli bychom se také inspirovat rakouskou právní úpravou, kde tranzitní doprava nemá přístup na komunikace II. a III. třídy s výjimkou nejbližšího dojezdu do místa určení,“ uvedl Lukl, který požádal Kremlíka i o osobní schůzku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp