Prezident Miloš Zeman vyhlásil termín voleb devět měsíců před jejich konáním, výdaje stran se tak již nyní započítávají do předvolební kampaně. A ty již utratily 140 milionů korun.
Například hnutí ANO premiéra Andreje Babiše zatím utratilo za kampaň 10 milionů korun. Mimo jiné například vyšla nová kniha premiéra Babiše, a to v nákladu 330 tisíc výtisků. Zástupci hnutí ANO ji budou rozdávat lidem na předvolebních mítincích. Strana za vydání zaplatí pět a půl milionu korun.
„Máme poptané billboardy a zazálohované. Směřujeme to až na září. Standardně jdeme formou billboardů, dali jsme do tisku další knihu, kontaktní kampaň,“ řekl také ke kampani hnutí manažer Jan Richter.
Patnáct milionů pak zatím ztratila sociální demokracie, jež se chce se svým rozpočtem vejít do 20 milionů korun. Komunisté zatím utratili pět milionů. Je to nepoměr oproti SPD, jež již investovala 39 milionů, obdobně investovala i koalice Spolu, a to zhruba 38 milionů korun.
„Vládní strany se tváří, že kampaň nedělají, ale dělají ji za státní peníze tím, že prezentují výsledky vlády, tiskové konference. Výjezdy ministrů v těchto týdnech jsou bezesporu součástí kampaně, nicméně oni se tváří, že je to běžná agenda členů vlády,“ poznamenal ke kampani poslanec Zbyněk Stanjura (ODS). Obdobně hovoří i pirátský poslanec Mikuláš Ferjenčík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.