„Myslím si, že je to jen nafouknutá bublina,“ říká starší žena S., která žije na okraji Mladé Boleslavi. Padesátitisícového města, kde sídlí jeden z největších tuzemských zaměstnavatelů Škoda Auto. Podle ní jsou zprávy o možné katastrofě, tedy konci zdejší automobilky, jen fámou. „Auta se budou prodávat vždycky, všichni je potřebujeme. Já bych se bez něj neobešla,“ doplňuje. Ve svém názoru o „nesmrtelnosti Škodovky“, je ale dosti osamocená.
Strach o zaměstnání
„To víte, že se to tady řeší a skoro pořád. Drahé energie, přesuny nadnárodního průmyslu do Asie, americká cla, greendealový zákaz spalovacích motorů, a tak dále. Byli bychom úplně v prdeli a z Bolky by se stalo město feťáků, somráků a zoufalých cizinců bez práce,“ vysvětluje Pavel, podle debaty celkem dobře informovaný chlapík ve středních letech, před bufetem Dřevák, jakousi retro stravovnou u moderního nákupního centra Bondy. Když se ho zeptám, jestli maká přímo ve Škodovce, dost se ošívá, ale nakonec kývne. Dolovat z něj, na jakém úseku, nemám to srdce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský