Chystané reformy mají zabránit opakování takzvané dieselgate, která se týká zhruba 11 milionů naftových aut koncernu Volkswagen, do nichž firma instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká také 1,2 milionu vozů od společnosti Škoda Auto.
Evropská komise původně počítala s tím, že na reformách bude shoda do konce května. To je ale podle listu velmi nepravděpodobné. Německo se totiž zatím například vůbec nevyjádřilo k plánu na přísnější tresty pro automobilky. Ty by v případě provinění mohly čelit pokutám až 30 000 eur (805 tisíc korun) za každý vůz. Konkrétní model by dokonce bylo možné stáhnout z trhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp