Česko je proslulé jako země, kde si různé firmy dávají do smlouvy podmínky či poplatky, které jsou jinde nevídané. Nejlépe tuto situaci popisuje věta „Český trh je specifický“, kterou se firmy snaží ospravedlnit například horší kvalitu výrobků za stejnou cenu, jakou mají v zahraničí, nebo případně vyšší tarify.
Jednou z oblastí, kde se tento fenomén projevuje, je bankovnictví. Na nesmyslnost některých požadavků upozornil například marketér Jan Provazník. „Česká spořitelna po mně chce, pokud nezaplatím 4x kartou, stovku měsíčně za vedení účtu, kterej mám jen kvůli hypotéce,“ uvedl. A dodal, že to řeší tím, že čtyřikrát do měsíce přesune 300 Kč z účtu do platební služby Revolut. Což zřejmě stačí, i když se v podstatě jedná o přesunutí peněz z pravé kapsy do levé.
Česká spořitelna po mně chce, pokud nezaplatím 4x kartou, stovku měsíčně za vedení účtu, kterej mám jen kvůli hypotéce.
— Honza Provazník (@honza_provaznik) October 12, 2023
Tím pádem si každej měsíc pošlu 4x tři stovky přes Apple Pay na Revolut. Všichni spoko, očividně. pic.twitter.com/iL2VDBGQEA
Byla to přitom Česká spořitelna, která nedávno nechvalně proslula, když se ukázalo, že za výběr z bankomatu ze zahraniční si účtuje 169 Kč. „Poplatek účtujeme proto, že správa bankomatů je velmi nákladná (pronájem lokality, energie, zajištění bezpečnosti a podobně),“ uvedla tehdy jako vysvětlení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta