V úvodu pořadu vyjádřila zklamání, že se diskutuje víc o maturitě z matematiky než o změně financování škol. Přiznala, že ví, že matematika není mezi studenty oblíbená. Za důležité považuje, aby se maturovalo z českého a cizího jazyka a z matematiky. Poukázala na to, že posledních deset let se propadáme v matematické gramotnosti. „Hodně často volí matematiku ti, kteří se vyhýbají cizímu jazyku,“ upozornila ministryně.
Podle ní je na povinné maturitě z matematiky velká shoda mezi pravicovými a levicovými politiky. Podstata matematických dovedností podle Valachové nespočívá v počítání příkladů, ale v rozvoji analytických schopností. Moderátorka poukázala na to, že matematika je předmět, ze kterého propadají maturanti nejvíc. Na to reagovala ministryně slovy, že podporuje změnu vzdělávání v matematice. A upozornila, že se nezhoršují jen výsledky maturantů v matematice, ale i v cizím jazyce.
Povinnou maturitu z matematiky obhajovala také tím, že je nutné uvědomit si, jaký svět bude. Matematické dovednosti v něm budou naše děti potřebovat více, než jsme je potřebovali my. „Svobodu jsme si vyzkoušeli posledních patnáct let a výsledkem je nejhorší matematická gramotnost ze všech okolních zemí,“ podotkla Valachová ještě k tomuto tématu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam