„Celková ziskovost řetězců v České republice je 12 miliard korun ročně. Jen například značka Albert vykázala letos meziročně vyšší zisk o 87 %, tedy 2 miliardy korun. Tržby společnosti se zvýšily jen o 8,6 procenta. S vysokými cenami zápasí všichni, jenže ve výsledku to pak zaplatil vždy jen spotřebitel, tedy vy. Oni si na zisky sáhnout nenechají, pokud nemusí. Všechna čísla, která jsou k dispozici, ukazují, že řetězce platí málo jak dodavatelům, tak zaměstnancům, a pokud se dohodnou 3 majitelé, tak můžou nasadit prakticky jakékoliv ceny. I proto Přísaha po poradě expertního týmu navrhla skutečnou daň z nadměrných neočekávaných zisků. Vláda místo toho představila nefunkční paskvil, který nic nevybere. Řešení jsou, stačí chtít! Bez razantního zásahu snížením DPH na základní potraviny, rozbitím oligopolní struktury řetězců a funkční cenové regulace elektřiny se změna nedostaví,“ sdělil Šlachta.
„Největší majitel prodejen u nás REWE Group má v ČR 40 % prodejen, druhý největší Schwarz-Gruppe 27,5 %. Jen tito dva majitelé drží 67,5 % obchodů u nás. Jejich vliv na cenotvorbu je tedy obrovský. Kdybychom přidali třetího, skupinu Ahold Delhaize s 20,5 %, tak tři největší hráči drží 87,5 % prodejen u nás. Proto jsme podali podnět na ÚOHS, který s tím nic nedělá. Odpovědí bylo znovu NE,“ rozebral také možnou tajnou dohodu řetězců Šlachta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanda Efnerová