Jako každé jiné normální město i Aleppo bylo podle Spencerové před válkou zásobováno plynem či ropou prostřednictvím plynovodů a ropovodů. „Pak začala válka, většinu syrských ropných zdrojů – kolem Rakká a Dejrizoru na východě země – obsadil Daeš a ovládá je dodnes, další rebelové snažící se o obklíčení Aleppa s železnou pravidelností vyhazovaly do vzduchu plynovody, až přestalo smysl je neustále a s nasazením života opravovat, a tak pohonné hmoty, paliva a vlastně veškeré zboží musely do města po silnici. Nebo se o to řidiči kamionů alespoň pokoušeli,“ popisuje Spencerová. Na stovce posledních kilometrů před Aleppem napočítala podle svých slov tři zničené tanky a jedno BVP, ale zato stovky a stovky na kostru ohořelých kamionů, které džihád do města, které neovládal, prostě nepustil.
„Dnes je sice transport o něco bezpečnější a vojensky se situace otočila zcela, ale vše do syrského Aleppa stále ještě putuje po silnici. Nicméně, město má dnes i s vnitřními uprchlíky asi pět milionů obyvatel a kolony cisteren a dalších kamionů zachraňují jen ty nejnutnější potřeby,“ popisuje Spencerová. Elektřina podle ní funguje jen pár hodin denně, na benzín se stojí stovky metrů dlouhé fronty, internet většinou nefunguje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef