„Útoky se daly očekávat. Tonoucí se stébla chytá,“ říká k novým billboardům koalice SPOLU mediální analytik Jiří Mikeš. ODS, KDU-ČSL a TOP 09 předvedly zbrusu novou grafiku, která mimo pozitivní sdělení o očekávané změně přináší i přímá varování. Na billboardech s portréty lídrů ANO, SPD a KSČM doslova zní: „Hrozba, kterou musíme zastavit!“ K tomu se pak přidávají různá upřesnění, v čem přesně hrozba spočívá. Lidé si na billboardech přečtou nápisy: Ničí lidem podnikání, Zadusí vás byrokracií nebo Zdevastují životní prostředí. Spolu tak varuje voliče před případnou povolební spoluprací politických subjektů v čele s Andrejem Babišem, Tomiem Okamurou a Vojtěchem Filipem.
Všechny antibabišovské kampaně podle Mikeše nevedou k užitku. „ANO stoupá, hlas lidu je silnější. Lidé si to budou umět přebrat,“ předpokládá. „Antibabiš“ prý nezabere. „Lidi jsou tím otrávení. Nevím, proč se takového programu drží. Svým způsobem jsou to zoufalci, když nic nového nevymyslí,“ komentuje Mikeš. Volby mají podle lídrů SPOLU zásadní téma, a to porazit extremismus a populismus.
V ulicích uvidíme zobrazení „hrozby“ a „změny“ v předem daném poměru. Jak oznámili lídři SPOLU, tři ku jedné by měly obecně převažovat billboardy s pozitivním sdělením o tom, že SPOLU přináší změnu, které mohou lidé věřit, a třetinu budou představovat právě výstrahy před ANO, SPD a KSČM. „Je to strategie, která byla používána například ve Velké Británii snad před dvaceti lety. Moc se nepovedla. Ale je to zcela běžné,“ analyzuje Mikeš.
Filozofie slibem neurazíš
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.