„Automobilový průmysl v EU je v nejhorším stavu v historii,“ prohlásil Filip Turek. V Evropském parlamentu europoslancům připomněl, že Green Deal ohrožuje automobilový průmysl, který je pro ekonomiku EU klíčový, tvoří 7 % HDP a poskytuje 13,8 milionu pracovních míst. „Green Deal tohle všechno ohrožuje,“ řekl Turek důrazně.
Zmínil, že evropský automobilový průmysl investuje značné částky do výzkumu a vývoje – 60 miliard eur ročně – a poukázal na to, že tyto investice mohou být zbytečné, pokud se EU bude spoléhat na dovoz technologií z Číny. To by mohlo snížit konkurenceschopnost evropských výrobců.
„Jsme globální automobilová velmoc. Teď možná skončíme u nakupování baterií z Číny,“ dodal Turek chmurně. „Měli jsme 74 miliard eur obchodní přebytek. Teď možná budeme muset víc nakupovat z Asie. Tohle ničí naši ekonomiku.“
Dále Turek kritizoval nařízení Cíl 2025 pro flotilové emise, které podle něj likviduje průmysl a může vést k ztrátě produkce, až dva miliony aut. „Riskujeme ztrátu výroby 2 milionů ziskových aut nebo zaplacení okolo 15 miliard eur v pokutách. Prostě proto, že lidé nechtějí kupovat elektroauta,“ podotkl, a že situace je šílená.
„Za každou továrnu, kterou zavřeme, otevřeme dvě v Číně. Tohle globální klima opravdu nezmění,“ vyjádřil Turek svou obavu, že zavírání továren v Evropě povede k přesunu výrobních kapacit do Číny, což by mohlo mít dlouhodobé negativní dopady na evropskou zaměstnanost a ekonomiku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Kratochvílová