Z blížících se Velikonoc se čím dál více vytrácejí lidové zvyky a tradice, které s nimi byly v minulosti neodmyslitelně spojeny. To platí jak pro barvení vajíček, pletení pomlázek či pečení beránka. Valná většina české populace vnímá Velikonoce jako svátky jarního období a probouzení přírody, zatímco menší část si je spojuje se dny pracovního volna. A pro ještě menší část populace znamenají Velikonoce náboženský svátek. Čtvrtina Čechů však chodí alespoň občas koledovat. Nejčastěji si vyslouží kraslice (70 %), čokoládu v různých podobách (58 %) a více než polovina z navštívených jim nabídne alkohol (53 %).
Není proto divu, že si Stock Plzeň-Božkov s.r.o., největší tuzemský výrobce lihovin, u příležitosti tohoto svátku zadává pravidelně průzkumy, aby si zmapoval, co se o Velikonocích nejčastěji pije a jak se proměňují chutě vyznavačů něčeho ostřejšího. Při zatím posledním provedeném průzkumu bylo zjištěno, že o Velikonocích si nejvíce dopřáváme rum (29,2 %), vodku (23,2 %) a hořkobylinné likéry (15,1 %). Na Moravě se velké oblibě těší pálenky. U mladých do 24 let to vyhrává vodka, které dává přednost 42 procent dotázaných této věkové kategorie. To konzumenti ve věku 35–44 let mají nejraději hořkobylinné likéry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník