„Když se společnost rozhodne, že napře sílu inovativním směrem, začne to přinášet výsledky. Vodík pro tento vlak je zatím sice vyráběn z energie zemního plynu, ale počítá se, že se bude získávat z větrné energie. Pak bude vlak jezdit de facto na vítr a do přírody bude ‚vyfukovat‘ místo smradu vodu,“ poznamenal Hilšer.
„Už dnes má ale toto řešení menší emise než diesel. Věda je silná a vědění je zdrojem bohatství a nezávislosti. Jenže pro změnu uvažování o budoucnosti je potřeba otevřené hlavy, odvahu experimentovat, umění zbavit se předsudků a cílevědomost. Bohužel, u nás stále vidíme snahy o posouvání těžebních limitů a pálení nekvalitního uhlí namísto jasné dlouhodobé chytré energetické strategie,“ dodal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef