Zatím rozhodnutí pravomocné není a lze proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu. ÚOHS o tom informoval v tiskové zprávě. Ministerstvo dopravy teď může buď zahájit provoz nového mýtného systému s tím, že smlouva může přestat platit rok poté, co skončí řízení u ÚOHS, nebo zůstat u starého systému provozovaného firmou Kapsch.
Rozhodnutí zúčastněných stran ČTK zjišťuje. Při stanovení odkladu platnosti zákazu úřad vzal v potaz, že je ve veřejném zájmu, aby bylo mýtné vybíráno nepřetržitě.
„Úřad v opakovaném správním řízení v souladu se závazným právním názorem Krajského soudu v Brně konstatoval, že zadavatel postupoval při uzavření smlouvy v rozporu s uloženým předběžným opatřením, což je důvodem k uložení zákazu plnění smlouvy,“ uvedl ÚOHS.
Zároveň ale zákaz plnění smlouvy začne platit až rok po právní moci rozhodnutí. Pravomocným se stane buď po marném uplynutí lhůty pro podání rozkladu, pokud žádná ze stran rozklad nepodá, nebo po rozhodnutí předsedy úřadu o rozkladu, který případně některá ze stran podá.
Nový mýtný systém má začít platit od letošního prosince. Nový mýtný systém mělo provozovat konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo v mýtném tendru s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas