Současně platnou normou je od roku 2014 Euro 6, která přinesla snížení limitů emisí oxidu uhelnatého například recirkulaci výfukových plynů a u naftových vozů systém AdBlue, který do zplodin vstřikuje močovinu, aby neutralizoval oxidy dusíku.
Evropská unie chce však v rámci svých zelených plánů jít mnohem dál, aby bylo dosaženo v osobní dopravě snížení emisí o 100 procent od roku 2035, což de facto – až na výjimky – znamená konec výroby spalovacích motorů v Evropě. Již od poloviny roku 2025 by měla pro nové osobní automobily platit emisní norma Euro 7, která má omezit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale také brzd a pneumatik. Vozy mají mít navíc čidla, která emise umožní kdykoliv zkontrolovat.
Výrobci automobilů varují, že pokud norma Euro 7 projde v podobě, jak ji navrhuje Evropská komise, bude to znamenat zejména pro chudší část obyvatelstva změnu života, na nějž jsou zvyklí. Nízkopříjmoví lidé budou muset na dopravu novým automobilem zapomenout a přesedlat na MHD či bicykly či po vzoru Kubánců udržovat své starší vozy – ty nové totiž již nebudou v jejich finančních možnostech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak