Aktivista stojící za twitterovým účtem Praha bez aut už tento týden v úterý nabízel stejně naštvaným občanům kartičky a samolepky – Ne! Chodník není parkoviště – na sklo automobilů těch hříšníků, kteří své automobily parkují na chodníku. „Formát A7 s foldem na rychlou aplikaci. Drží dobře, případně je možné po stranách nastřihnout v rozestupu cca 1–2 cm, ztíží se odstranění. 5 kusů na test zdarma. 10–17 h od zítřka,“ nabízí na svém twitteru.
K vyzvednutí kartička i samolepka na sklo. Formát A7 s foldem na rychlou aplikaci. Drží dobře, případně je možné po stranách nastřihnout v rozestupu cca 1–2 cm, ztíží se odstranění. 5 ks na test zdarma. 10–17 h od zítřka. pic.twitter.com/Wkk6Hx8bXQ
— prahabezaut (@prahabezaut) October 11, 2022
Netrvalo dlouho a objevili se zájemci, jeden z nich přislíbil i velkou objednávku. „Díky, dopoledne se zastavím. Věřím, že cestou na Anděl je všechny vylepím, takže hodně brzy udělám objednávku,“ vzkázal uživatel Martin Podhorný.
Díky, dopoledne se zastavím. Věřím, že cestou na Anděl je všechny vylepím, takže hodně brzy udělám objednávku ??
— Martin Podhorný ????????????? (@PodhornyMartin) October 11, 2022
„Hlavně nezapomeň poděkovat, až ti za to někdo přerazí čelist,“ rýpl si do Podhorného další diskutér.
„Chudák, dostat flastr za blbý parkování a pak kriminál za ublížení na zdraví, to musí být hodně vypatlaná palice…“ pozastavoval se další komentující.
chudák, dostat flastr za blbý parkování a pak kriminál za ublížení na zdraví, to musí bejt hodně vypatlaná palice…
— TTcko (@TTcko) October 11, 2022
Nápad ze strany řidičů, kteří se zřejmě řadí mezi ty, jež špatným parkováním svého automobilu zabírají někdy část chodníku, vyvolal značný odpor.
„Zavolám autorizovaný servis, ať to auto odtáhne (kvůli překážce ve výhledu mi zákon zakazuje začít jízdu) a sklo odborně vyčistí. Fakturu spolu s vyčíslením škody, která mi vznikla zmeškáním schůzky, přepošlu debilovi, kterého zaznamenala jedna z palubních kamer,“ přednesl návrh svého řešení Martin Souček, pokud by onu samolepku na svém autě našel.
Nač tak složitě? Zavolám autorizovaný servis, ať to auto odtáhne (kvůli překážce ve výhledu mi zákon zakazuje začít jízdu) a sklo odborně vyčistí. Fakturu spolu s vyčíslením škody, která mi vznikla zmeškáním schůzky, přepošlu debilovi, kterého zaznamenala jedna z palubních kamer.
— Martin Souček (@_sukovf) October 12, 2022
Autor samolepek poté následně reagoval ironicky slovy: „Pro všechny, co tu řeší poškození majetku samolepkou. Blíží se zima a budete mít možná na sklech námrazu. Stačí použít škrabku, přípravek nebo vyhřívání skla. Nemusíte hned volat odtahovou službu, žalovat vládu za špatné počasí nebo zmlátit nejbližšího kolemjdoucího.“
Pro všechny, co tu řeší poškození majetku samolepkou. Blíží se zima a budete mít možná na sklech námrazu. Stačí použít škrabku, přípravek nebo vyhřívání skla. Nemusíte hned volat odtahovou službu, žalovat vládu za špatné počasí nebo zmlátit nejbližšího kolemjdoucího. Děkujeme.
— prahabezaut (@prahabezaut) October 12, 2022
Na poznámku, že dotyčnému poškodí akorát majetek, za který bude muset řidič zaplatit, aktivista oponoval: „Zaplatíte pokutu za parkování na chodníku. Nálepka nic nepoškodí, normálně si ji sundáte a rychle zmizíte, než přijedou policajti.“
„Když vytrváme, tak se časem podaří to chování eliminovat. Mělo by to být ale na městské části a policii, abychom to nemuseli vůbec řešit a ztrácet tím čas,“ dodal twitterový účet bojující za Prahu bez aut.
Zajímavě si poradila v minulém týdnu Praha 4, která z parkování na chodníku udělala rovnou „oficiální“ parkování. Například v Horní ulici v Nuslích vyhradila pro odstavení soukromého majetku na veřejném prostranství nově i část chodníku, na kterém mohou lidé zaparkovat.
Dopravní opatření vzbudilo velkých rozruch na sociálních sítích, například na Twitteru nebo facebookové skupině Nuselské přešlapy. O změně rozhodla dopravní komise městské části již v únoru.
Budoucí starosta městské části Ondřej Kubín (ODS) rozhodnutí svých předchůdců hájil. „Obyvatelé bytových domů nemají v okolí šanci zaparkovat. Chodník je tam dostatečně široký, aby posunul auta ze silnice a zlepšit průjezdnost vozidel Integrovaného záchranného systému,“ uvedl Kubín na twitteru. Podle něj se opatření nedotkne komfortu chodců. Řada diskutujících na twitteru ale jeho tvrzení vyvrátila, že v oblasti problém s parkováním není. „Parkovacích míst tu je dost, jen je potřeba 200–300 metrů popojít mezi vily. Nikdy jsem problém neměl. Vzhledem k tomu, že v naší ulici je 80 parkovacích oprávnění na 30 parkovacích míst, těch 5 nových míst to fakt nevyřeší,“ napsal například občan Jiří Benedikt.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.