Podle ekonoma Münicha mají čeští ředitelé škol málo času na řízení pedagogického procesu. Zároveň je třeba hovořit také ohledně sítě škol.
„Ohodnocení učitelů a pedagogických pracovníků je jen jedno téma, které musíme zdolat. Musíme klást důraz i na to, jaká má být do budoucna udržitelná síť škol,“ podotkla následně Valachová. Podle ní by mělo být méně škol, co se týče druhého stupně. „Síť škol, jaká má být, tak o tom chceme mít jasno do konce roku,“ řekla Valachová s tím, že je nutné racionální rozložení v daných územích. „Dříve obce odmítaly, aby v jedné lokalitě byla mateřská škola, v další první stupeň, v další druhý stupeň – nyní už přišly na to, že je dobré spolupracovat,“ dodala ministryně.
„Jsem skeptický k tomu, že by se dala tato situace v současné době rychle napravit,“ mínil však Münich. Podle něj je optimalizace velmi náročná. „Být ministrem, tak s ní nezačínám,“ podotkl s úsměvem ekonom.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef