Veřejné slyšení o petici za zachování spalovacích motorů: Nepotřebujeme pomoc, ale svobodu vyrábět auta!

18.02.2025 21:05 | Reportáž

Poslanecká sněmovna se 18. února stala dějištěm bouřlivé debaty o budoucnosti automobilového průmyslu. Petice za zachování spalovacích motorů, kterou iniciovala strana Svobodní a podepsalo ji přes 60 tisíc občanů, přitáhla nejen politiky, ale i zástupce průmyslu. Jedním z nejvýraznějších řečníků byl obchodní ředitel Petr Tulis. Ve svém vystoupení varoval před zničením jednoho z klíčových odvětví české ekonomiky a vyzval k rozumu místo slepé poslušnosti bruselským regulacím.

Veřejné slyšení o petici za zachování spalovacích motorů: Nepotřebujeme pomoc, ale svobodu vyrábět auta!
Foto: Svobodní
Popisek: Petice Svobodných

„Automobilový průmysl není jen o autech. Je to složitý systém propojených firem, které roky investují miliardy do vývoje, aby vyráběly špičková vozidla za dostupnou cenu. A pak do toho přijde politika se svou vizí a všechno zboří,“ zaznělo v emotivním projevu Petra Tulise, obchodního ředitele společnosti, která se specializuje na výrobu plastových dílů pro automobilky.

Tulis, který v automobilovém sektoru působí celý život, varoval, že radikální regulace Evropské unie nenávratně poškodí český průmysl. Poukázal na fakt, že automobilky investovaly obrovské sumy do přechodu na elektromobilitu, ale zájem zákazníků o elektrická auta zůstává daleko za očekáváním.

„Politici si myslí, že mohou řídit ekonomiku stejně snadno jako vypínač. Rozhodnou, že od roku 2035 se nesmějí prodávat auta se spalovacími motory, a hotovo! Ale realita je jiná. Automobilový průmysl je obří, křehký mechanismus, který potřebuje stabilitu a předvídatelnost. Místo toho mu byl vnucen směr, který není přirozeným výsledkem inovací, ale násilným sociálním experimentem,“ řekl Tulis.

Evropské automobilky v krizi, konkurence slaví

Zatímco evropské automobilky pod tlakem regulací masivně investovaly do elektromobility, jejich asijští a američtí konkurenti si zachovali flexibilitu. Čína dnes dominuje trhu s elektromobily, a to nejen výrobou, ale i těžbou surovin potřebných pro baterie. Evropské firmy se tak stávají závislé na čínských dodávkách, zatímco dříve měly výrobu ve vlastních rukou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Evropská unie prosazuje šmírování vaší soukromé komunikace přes mobil

Je to pravda? Aspoň to tvrdí Okamura. A jestli ano, nemyslíte, že je to dost přes čáru? A kdo jako přesně by měl podle EU mít právo číst soukromou korespondenci? A to jako kohokoliv, jen tak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Už ty blbosti nemohl číst, dal Jana Cempera k soudu. Dnes další pokračování

19:58 Už ty blbosti nemohl číst, dal Jana Cempera k soudu. Dnes další pokračování

Je na straně Ukrajiny. Bojoval za ni. Přesto ho onálepkovali za proruského a udělali z něj dezinform…