Ministři se kamionovou dopravou začali více zabývat po loňských problémech na opravované dálnici D1, kdy ji při prosincových kalamitách nákladní vozidla několikrát zablokovala. Rekonstrukce 161 kilometrů D1 má skončit v roce 2021.
Z dnešního jednání dál vyplynulo, že na některých úsecích dálnic přibude stálý zákaz předjíždění pro kamiony. Dosud se předjíždění zakazovalo operativně zejména v zimě. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má spolu s policií vytipovat vhodné úseky.
ŘSD rovněž vyhledá místa pro nová odstavná parkoviště včetně čtyř desítek kontrolních stanovišť. V současnosti na D1 chybí v jednom směru kolem 250 stání na odpočívadlech a celkově v ČR 1 400 míst. Letos by mělo vzniknout 241 míst, příští rok 119 míst, v roce 2021 pak 233 míst a následující rok 308 stání. Celkově podle Kremlíka vyjde budování míst pro odpočinek na sedm miliard korun.
Podle Babiše by na dálnicích měla být více vidět policie. Hamáček uvedl, že by měla na každém dálničním oddělení přibýt jedna hlídka. „Na každém dálničním oddělení je jedna hlídka pro nonstop službu a jedna hlídka pro denní režim. Cílem je přidat tam alespoň jednu hlídku,“ řekl. Navýšení počtu dálničních policistů potvrdil policejní prezident Jan Švejdar. „Policie ČR skutečně zvýší dohled, zejména na vytipovaných dálnicích, jako jsou D1, D2 a D5,“ uvedl. Přibýt by podle něj měly řádově stovky policistů. Návrh rozvoje dálničních oddělení, který připravilo Ministerstvo vnitra, počítá s tím, že do roku 2025 přibude v dálničních odděleních 750 služebních míst.
Novinkou by také mělo být propojení policejní a celní databáze tak, aby bylo možné vymáhat pokuty od zahraničních řidičů. Podle návrhu by jim policie mohla zadržet registrační značku do doby, než pokutu za přestupek zaplatí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk