Největší část peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliardy korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. Příspěvek fondu na činnost ŘSD předpokládá převedení zhruba 30 miliard národních peněz do rozpočtu ŘSD, které doplní 16,5 miliardy Kč z fondů EU.
O něco méně, 32,35 miliardy korun, má směřovat na železnici Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta by měla hospodařit se zhruba 20 miliardami z národních peněz a dalšími 12 miliardami z peněz Operačního programu doprava a kohezních fondů, píše ČTK.
Součástí rozpočtu fondu je i převod tří miliard korun z letošního rozpočtu
Zhruba 880 milionů má směřovat do Ředitelství vodních cest (ŘVC), které má na starosti stavbu jezů a další infrastruktury na splavných řekách. Peníze pro ŘVC nicméně mají kromě investic v Česku směřovat i do zvelebení námořních přístavů v Hamburku, které Česká republika vlastní nebo má v dlouhodobém pronájmu. Dalších 70 milionů korun má jít správcům tuzemských řek, tedy jednotlivým povodím.
Součástí rozpočtu fondu je i převod tří miliard korun z letošního rozpočtu. Jde o mimořádnou dotaci, kterou fond získal od ministerstva dopravy a která má být využita především na stavbu devíti prioritních projektů, pro něž nebude nutné opakovat celý proces dopadu staveb na životní prostředí EIA.
Právě nutnost opakovat hodnocení vlivu na životní prostředí u řady projektů považuje státní fond za největší riziko čerpání peněz v příštím roce. Ani prioritní projekty, u nichž se počítá se zjednodušenou procedurou, nejsou bez rizika zpoždění. I v rámci zjednodušených řízení se mohou účastníci odvolat a požadovat jejich přezkum. Rovněž nelze vyloučit přezkum řízení soudem, uvedl v materiálu fond dopravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp