Vládnout v této pracovité vládě mě baví, přiznává Bárta

18.09.2010 18:42 | Zprávy

Vláda je pracovitá, vládnutí mě baví. Ministr dopravy Vít Bárta, kterého často srovnávají s Napoleonem Bonaparte, se v Pressklubu na Frekvenci 1 uvolnil. Hovořil o vládě, silnicích, o lobbistech i o Kačence.

Vládnout v této pracovité vládě mě baví, přiznává Bárta

"Nechci být ten politik, který někam přijde, naslibuje spoustu věcí a pak zmizí," rozpovídal se o své návštěvě na Moravě. "Pro mě je nejdůležitější říkat pravdu. I když tu pravdu občas není příjemné slyšet," vyznal se ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta.

Nespokojené občany u nedokončených komunikací, kterým prodlevy ve výstavbě komplikují život, prý chápe. "Ti lidé jsou právem naštvaní. Říkat jim, že jsem v úřadu jen několik týdnů a nemám peníze, je těžké, ale je to tak."

Seškrtali jsme ministerstvo a peníze jsou tu

Nakonec se ale na dostavbu dálnice D11 peníze našly. "O to skvělejší je říkat dobré zprávy," usmíval se Bárta. Prostředky získal mimo jiné i škrtáním uvnitř resortu.

"Opravdu brutálně jsme seškrtali provozní náklady ministerstva. Právní služby, marketing, všechno jsme seškrtali o 50 procent," vysvětlil. "Další úspory přišly po diskuzích s jednotlivými firmami, které nám vyšly vstříc v úsporách a delších splátkových kalendářích. Omezili jsme také finance do železnice."

Za dluhy může Topolánek a kudrlinky

Za dluhy ministerstva dopravy podle Bárty mohou jeho předchůdci v úřadu a bývalý premiér Mirek Topolánek. "Pánové Šimonovský a Řebíček poptávali spoustu silnic, na které nebyly peníze už tehdy. A všechno to byla Topolánkova zodpovědnost, on byl premiér a on říkal: jo fajn, objednávejte."

Navíc se podle něj v Čechách staví příliš velkoryse. "Ono se řekne dálnice, ale když to zkoumáte důkladněji, tak se k dálnici staví sjezd, kruhový objezd a hromada dalších silnic. Prostě stavíme hodně kudrlinek okolo," vysvětlil v radiu Frekvence 1.

Kdo umí šetřit a není lobbista, je vítán

Bárta je náročný na své spolupracovníky. "Ten, kdo umí šetřit, je v mém týmu vítán," konkretizoval. Naopak lobbisté mají na ministerstvo vstup zakázán.

"Vytvořil jsem seznam osob, kteří mají zákaz vstupu na ministerstvo dopravy, jsou tam asi čtyři lidé," přiznal. Například prý Ivo Rittig, Josef Jindra nebo Roman Janoušek.

Právě Janoušek podle zpráv z některých médií podporoval Bártovu stranu Věci veřejné. "Tahle otázka mě vždycky rozčílí doběla," reagoval Bárta. "Roman Janoušek nikdy Věci veřejné nepodporoval," zlobil se Bárta.

K Nečasově vládě uvedl, že to je velmi pracovitá vláda, která se často schází ke koaličním jednáním a práce ministra jej velmi baví.

Zmínil se i o své čerstvé manželce a místopředsedkyni sněmovny Kateřině Klasnové. "Ano, Kačenku velmi miluji," otevřeně přiznal Bárta s tím, že na sebe mají málo času, ale o to intenzivněji jej spolu tráví.

Čtěte:

John u Moravce nominoval Bártu na premiéra

Bárta září v médiích. John se naopak propadá

Bárta vysvětloval svůj záměr. A pak ohromil přirovnáním

Foto: Hans Štembera

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: par

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

4:44 Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

„U nás šílenství, tady pohoda,“ komentoval nám poloprázdné parkoviště před supermarketem v rakouském…