Francouzská společnost JCDecaux bojuje proti českému miliardáři Danielu Křetínskému. Stal se hvězdou reklam na plochách společnosti Rencar, dceřiné společnosti francouzského gigantu. A z plakátů se předvádí jako bezohledný uhlobaron.
„Planeta hoří, a já říkám, přidej plyn“ hlásá, zatímco v pozadí za Křetínským šlehají plameny. Jedná se o narážku na podnikání Daniela Křetínského v energetickém byznysu, kde má v portfoliu i několik uhelných elektráren. Právě ty jsou oblíbeným terčem nenávisti zelených aktivistů, kteří rádi vykřikují, že planeta hoří.
V textu pod obrázkem je vysvětleno, že dosavadní uhlobaroni jako Křetínský nebo Pavel Tykač se snaží obejít zákazy fosilních paliv tím, že se přeorientovávají na podobně kontroverzní komoditu – na plyn.
„A banky, pojišťovny a státy je v tom podporují. Chtějí nás přesvědčit, že plyn je čistý a zelený,“ stojí dále v textu. Snaží se nám prý tvrdit, že plyn je „most“ k bezuhlíkové energetice, což podle zadavatele reklamy není pravda.
„Každá koruna vložená do plynové infrastruktury oddaluje řešení klimatické krize. Chtějme po bankách, pojišťovnách a vládních institucích investice do skutečných, ne falešných řešení,“ končí výzva.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.