Pokud ověřovatel faktů z neziskové organizace vyhodnotí, že je nějaká zpráva nepravdivá, začne ji Facebook zobrazovat níže ve svém News Feedu, aby zabránil jejímu většímu sdílení. Zprávu tak ve výsledku spatří mnohem menší počet uživatelů.
To nemá být jediný postih. Stránky a domény, jež budou opakovaně šířit nepravdivé zprávy, budou mít podle tiskové zprávy snížený dosah a také přijdou o schopnost monetizace a inzerování.
Navíc budou zprávy vyhodnocené jakožto nepravdivé označeny. „Chceme, aby byli uživatelé Facebooku dobře informováni, a tak neustále vymýšlíme nové způsoby, jak zastavit šíření falešných informací na naší platformě. Je nám ctí rozšířit náš fact-checkingový program v České republice o spolupráci s platformou Demagog.cz, která ověřuje fakta v Česku již řadu let a zároveň propaguje ověřování faktů pomocí vzdělávacích projektů a workshopů,“ uvedl Guido Buelow z Facebooku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak