Jak před časem připomněl prezident společnosti Viktor Sotona, Aero Vodochody se kromě vývoje a výroby vojenských letadel specializuje i na dodávky komplexních sestav pro dopravní letadla. Jedou z velmi prestižních zakázek je pak výroba a dodávka pevné náběžné hrany křídla pro Airbus A220, což je okraj křídla ve směru letu. Tu v Aero nejen vyrábí, ale na počátku spolupráce připravili i její návrh a vývoj. Každá náběžná hrana obsahuje téměř 3 000 různých komponent a je dlouhá 17 metrů. Její sestavení trvá na montáži 2 týdny, průběžná doba výroby včetně nákupu hutního materiálu je 2 roky.
„Airbus A220 je momentálně nejžádanějším dopravním letadlem na trhu. Aero se podílí nejen na výrobě této důležité části letadla, ale zajistilo i samotný vývoj náběžné hrany, což svědčí o vysoké kvalitě a konkurenceschopnosti našich služeb ve světě. Výroba této klíčové komponenty v Aeru je příznivá i pro tuzemské firmy, které se na ní též podílejí. Více než 60 procent dodavatelů, se kterými v Aero spolupracujeme, pochází z České republiky,“ uvedl Viktor Sotona, prezident a CEO Aero Vodochody s tím, že tento projekt běží od roku 2009 a od prvních dodávek roce 2011, přes sériovou výrobu na plnohodnotně industrializované montážní lince v roce 2014 až do dnešního dne bylo vyrobeno přes 240 párů náběžných hran. Ty jsou z Vodochod odesílány do Belfastu, kde probíhá finální montáž celého křídla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný