Konec špinavých koženkových sedaček, odkládacích stolků, na které lze sahat snad jen přes igelitový sáček a toalet, kde se člověk bojí dotknout byť jen stěny. V podstatě tedy konec běžného standardu v hromadné přepravě lidí v režii Českých drah. Ovšem pouze na trati Praha-Ostrava. Tam totiž funguje konkurence. Tam vyjel RegioJet Radima Jančury.
ČD se nástupu soukromníka obávaly, ačkoli oficiálně hlásají opak. Svým zaměstnancům totiž před prvním vyjetím RegioJetu zaslaly pokyny, jak se nově chovat na trati Praha-Ostrava, aby zákazníci neodešli za čistějšími vlaky, levnějším jízdným a službami, které na člověka nahlížejí jako na klienta a snaží se mu všemožně vyjít vstříc.
Chovejte se ke klientům slušně. A "napráskejte" RegioJet, když mešká
"Je potřeba věnovat maximální pozornost kontaktu se zákazníkem a kvalitě přepravy nabízené Českými drahami," píše se podle MF Dnes v úvodu materiálu "Opatření náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu" s podpisy čtyř vedoucích pracovníků drah.
To počítá například s ohlašováním zpoždění a jeho důvodu - věci dosud ve vlacích ČD se vyskytující jen zřídka. Pokud navíc zaměstnanci ČD zjistí, že zpoždění nastalo kvůli vlakům RegioJet, jsou povinni informovat tiskové oddělení ČD. Zřejmě, aby to to mohlo veřejně ventilovat.
Tiskové oddělení se brání. "Jde o standardní informování tiskového oddělení při mimořádných událostech, kdy dochází k většímu narušení provozu a lze očekávat dotazy na příčiny zpoždění spojů ČD ze strany novinářů," vysvětlil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Myjte, čistěte a vyměňujte. Konečně
Řada pokynů se nachází rovněž v kapitole "kultura cestování", kde vedení nařizuje "provádění všech stupňů čištění a mytí". Okna, sedadla, kuchyňský digestoř, všemu vybavení se konečně dostalo vyčištění, a pokyny dokonce vyzývají i výměnu rozprašovačů vůně na toaletách.
ČD dokonce kvůli RegioJetu začaly uklízet i vlaky ze Slovenska - čistí se mezi Českým Těšínem a Bohumínem. Skončily navíc "koženkové" vlaky. Na trati Praha-Ostrava už budou jezdit jen ty "hezčí", textilní a upravené, ty revitalizované.
Změnu cestující pocítili okamžitě. Dráhy zlevnily na úroveň RegioJetu, dokonce nabízejí cestujícím vodu (RegioJet stejně jako žluté vlaky Student Agency nabízejí cestujícím některé typy nápojů a denní tisk zdarma) a plánují i zrychlit - dobu jízdy chtějí zkrátit až o 15 minut. Samozřejmě oficiálně to s RegioJetem nemá co dělat, ČD se tak prostě po letech zničehonic rozhodly.
Čtěte:
Dobeš nechce RegioJet na trati Praha-Brno. ČD zůstanou
RegioJet je fungující projekt. To ČD by měly počítat s propadem
A je to tu. České dráhy kvůli konkurenci zlevní
ÚOHS prošetří cenovou politiku ČD, na niž si stěžoval RegioJet
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par