Zdechovský nejprve reagoval na čtenářův názor, že inkluze některých romských dětí do základních škol přinesla více škody než užitku, protože takové děti nejsou schopny školu zvládnout a končí tak zcela bez vzdělání.
Podle Zdechovského ale inkluze s romskou tematikou nijak zvlášť nesouvisí. „Dobrý den, inkluze za každou cenu, kdy na ‚normální‘ škole jsou i děti, které nemají pro její zvládnutí předpoklady, samozřejmě nedává smysl. Nejedná se ale o věc, která by přímo souvisela s romskou problematikou, protože o tom, jakého vzdělání děti dosáhnou, mají rozhodovat pouze jejich schopnosti. Nic jiného,“ vysvětloval Zdechovský a dodal, že speciální školy stále existují a jsou určené všem dětem, kteří nemohou zvládat běžnou základní školu.
Jiný dotaz se týkal informace, podle které slovenský europoslanec Peter Pollák na půdě Bruselu vznesl několik návrhů na lepší začleňování Romů do společnosti po celé Evropě, přičemž jeden z návrhů počítá s tím, že by každý Rom v budoucnu měl i prostřednictvím podpůrného doučování dosáhnout středoškolského diplomu.
Čtenář František Černoch Zdechovskému předhazuje fakt, že se lidovci pod tento Pollákův text podepsali a že se jedná o zvýhodňování Romů, kteří by střední školu stejně ani nebyli schopni dokončit.
To ale Zdechovský rázně odmítá. „Vážený pane Černochu, poslanec Peter Pollák ve skutečnosti nechce nic z toho, co píšete. Opravdu nežádá žádné zvýhodňování Romů, ale zlepšení jejich životních podmínek a především jejich lepší začlenění do společnosti. Při tom se ale samozřejmě očekává aktivita i od samotných Romů. Není pochyb o tom, že zlepšení úrovně vzdělání a zvýšení zaměstnanosti Romů bude v konečném důsledku pozitivní pro celou společnost,“ má jasno lidovecký europoslanec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma