Zdechovský nejprve reagoval na čtenářův názor, že inkluze některých romských dětí do základních škol přinesla více škody než užitku, protože takové děti nejsou schopny školu zvládnout a končí tak zcela bez vzdělání.
Podle Zdechovského ale inkluze s romskou tematikou nijak zvlášť nesouvisí. „Dobrý den, inkluze za každou cenu, kdy na ‚normální‘ škole jsou i děti, které nemají pro její zvládnutí předpoklady, samozřejmě nedává smysl. Nejedná se ale o věc, která by přímo souvisela s romskou problematikou, protože o tom, jakého vzdělání děti dosáhnou, mají rozhodovat pouze jejich schopnosti. Nic jiného,“ vysvětloval Zdechovský a dodal, že speciální školy stále existují a jsou určené všem dětem, kteří nemohou zvládat běžnou základní školu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma