Pomoc lidem se zdravotními problémy „bez chemie“ a „bez vedlejších účinků“ slibují preparáty s pozitivními recenzemi od desítek lidí a doporučeními od špičkových odborníků ve zdravotnictví, na jejichž propagaci lze stále častěji narazit v reklamách na internetu. Přípravky prezentující se jako „senzační objevy“ ve zdravotnictví jsou však ve skutečnosti podvodné produkty, snažící se dostat peníze od lidí, hledajících pomoc se svými zdravotními problémy.
Na českou veřejnost cílí podvodníci prodávající drahé preparáty, vydávající se za léčiva, skrze reklamy směřující na weby, kde se lidé mohou dočíst tvrzení o údajné „spolehlivé ochraně“ proti mnoha onemocněním. „Spolehlivá ochrana proti infarktu a mrtvici.“ Rychle a jemně normalizuje
krevní tlak a srdeční rytmus. Čistí cévy od cholesterolu, obnovuje jejich tónus a elasticídu. Bezpečné v jakémkoli věku, účinné ve všech fázích hypertenze,“ dočtou lidé například u jednoho z neschválených přípravků, který se snaží prezentovat jako „revoluční léčivo“.
Následují řádky o údajném vývoji preparátu italskými vědci a tvrzení, že byl tento produkt „nazván ‚Objev roku‘ a nominován na mezinárodní lékařskou cenu“, po kterých bývá vyobrazen expert vychvalující produkt, a vedle smyšlených řádků podvodníci na své weby umisťují ukradené fotografie světových lékařů či tuzemských odborníků. Výjimkou pak není odvolávání se na výsledky neexistujících výzkumů, dle nichž mělo být vyléčeno po několika měsících 99 % pacientů a smyšlené recenze „spokojených uživatelů“.
Foto: Lékošmejdi se snaží manipulovat skrze slevy i dostupnost
Na rozdíl od běžných internetových obchodů však objednání daných preparátů nekončí zadáním adresy a zasláním objednávky, podvodníci se snaží od zájemců získat telefonní číslo a jméno a objednání následně probíhá skrze hovor, prostřednictvím kterého se podvodník snaží nemocného zmanipulovat k utracení vyšších částek a přesvědčit jej například, že si musí pro řešení svých obtíží nakoupit více balení.
A cena? Nejméně několik stovek, ale častokrát jde i o tisíce – jak totiž podvodníci doufají, zoufalí lidé, řešící zdravotní problémy své či svých blízkých budou pro možnost léčby ochotni zaplatit i nemalé peníze.
Nebezpečnost podvodů přitom už dávno necílí na starší lidi, kteří méně používají moderní technologie a je tak pro ně těžší si informace z reklam ověřit. V posledních měsících podvodníci používají stále precizněji zdokonalené reklamy, které bez bližšího kontextu dokáží vypadat věrohodně i pro mladou internetovou generaci. Zatímco na statických reklamách a webech jde rychle rozpoznat, že tvář známého lékaře, doporučující dané preparáty, byla zneužita, u videí, na nichž se objevuje například profesor Jan Pirk a jeho podobizna realisticky hovoří a vyzývá k nákupu přípravků, už není odhalení, že se nejedná o realitu nic jednoduchého.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas




