„Systémy jsou spouštěny očividně dost amatérsky, aniž by se testovaly na očekávanou zátěž. Zejména když víme, kolik aut se denně v průměru zapisuje a kolik jich tam má být, je zátěž jednoduše kalkulovatelná dopředu. Takže tam si pravděpodobně nikdo takovouto kalkulaci neudělal, nebo ji udělal a ignoroval, těžko říct,“ uvedl Ondřej Kratěna pro server iDnes.cz.
Druhou možností prý je, že takové registry vytvářejí firmy bez zkušeností. „Těžko si představit, že by v komerčním sektoru velký internetový obchod nebo internetová služba spouštěly novou verzi systému s tím, že na čtyři dny řeknou uživatelům: ‚Běžte domů, odjeďte si na dovolenou, a až se vrátíte, tak to možná bude fungovat,‘ “ srovnává.
Omluvy ze strany úřadů podle něj nejsou na místě. „Vyjádření, která čtu v článcích, jsou úsměvná. Třeba legrační vyjádření typu, že nefunguje jeden server, což už v dnešní době nemá opodstatnění a žádná služba, ani průměrná česká služba, už se nedělá tak, aby byla závislá na provozu jednoho počítače. Také vyjádření brněnského magistrátu, že nový registr funguje jako internet a že když se přetíží, tak vypadne, je směšné,“ odmítá odborník.
Kratěna má už deset let zkušeností s vývojem internetových řešení. Nejen proto je registry tak přísný. „V současné době je rozhodně možné vytvořit systémy tak, aby byly stoprocentně technologicky odolné. Není to žádný problém. Komerční prostor na podobném principu funguje, tudíž je poměrně překvapivé, že nové systémy ve státní správě nefungují,“ míní.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan