Obdivuji všechny, kteří se v tomto zmatku dokáží orientovat a „chápou“, proč mají opět změnu zálohy na dodávky elektřiny, či plynu, než jim dodavatel určil před několika týdny. Pak již jen čekají na roční vyúčtování. Někteří si oddychnou, že jejich zálohy byly dostatečné, nebo vyšší a že dostanou nějakou korunu zpět. Jiné čeká překvapení, stejné jako mě a doplatek je tak vysoký, že se vám zatočí hlava a začnete přemýšlet: „Proč je cena ve své podstatě málo, nebo pro mnohé nedostatečně transparentní?“ Proč se po roce dovím, kolik mě vlastně dodávky energií stály? Opravdu, by se vám líbilo, kdyby vám váš mobilní operátor poslal fakturu za své služby jednou ročně?
Nemohu se opakovaně ubránit jednoduchému receptu: Požadujme měsíční fakturaci za dodávku elektřiny a plynu. Bez záloh, pouze za dodanou elektřinu nebo plyn. Není to fantazírování! V mnohých zemích to takto funguje. Faktura za dodávku vás také upozorní, že třeba máte příští měsíc více šetřit, nebo že je vaše spotřeba v pořádku a že na ni vlastně „máte“ finance a nemusíte ve svých návycích nic měnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV