Aliance pro otevřené vzdělávání: Učitelé mohou použít nový zdroj o hoaxech a propagandě

19.01.2017 15:48 | Zprávy

Válečná i komunistická propaganda, hoaxy i nástroje prokremelské propagandy jsou součástí tří devadesáti minutových bloků, které mohou učitelé mediální či občanské výchovy nově využít ve výuce. Pro učitele jsou připraveny i podklady, které mohou jako otevřený vzdělávací zdroj dále upravovat, doplňovat a dále sdílet.

Aliance pro otevřené vzdělávání: Učitelé mohou použít nový zdroj o hoaxech a propagandě
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná učebna

Pokud chtějí učitelé pomoci žákům a studentům porozumět současnému světu, měli by pracovat s aktuálními událostmi, které ale v žádné učebnici nenajdou. Pokud se pokusí aktuality sami zpracovat, hrozí, že než se jim to podaří, bude událost již neaktuální a překrytá novějšími informacemi. Tento problém je typický pro témata spojená s mediální výchovou. Proto učitel mediální výchovy pražského Gymnázia Na Zatlance Michal Kaderka ke své přípravě o hoaxech a propagandě vypracoval i podklady pro učitele: “Nejedná se o kompletní metodiku, jsou zde především informační texty, videa a obrazové materiály, jejichž vyhledání a výběr ušetří učitelům mnoho hodin času. K dispozici je i popis jednotlivých událostí a tipy na aktivity, které může vyučující dále rozpracovat.” Vedle výuky mediální výchovy je Michal Kaderka spoluzakladatelem a koordinátorem Aliance pro otevřené vzdělávání. Ta se zabývá podporou rozvíjení  otevřených vzdělávacích zdrojů a kulturou sdílení v komunitě učitelů.

“Pro rychlé předávání zkušeností z výuky je důležité, aby sdílené materiály měly charakter otevřeného vzdělávacího zdroje a učitelé si mohli podklady vylepšovat a rozšiřovat, aniž by porušovali autorská práva,” sdělila koordinátorka projektu Otevřené vzdělávání Tamara Kováčová z EDUinu.

Otevřený vzdělávací zdroj (OER - z angl. zkratky Open Educational Resources) je vzdělávací materiál, který nejen že je dostupný bezplatně, ale především je zveřejněný pod veřejnou licencí (např. Creative Commons), jejíž varianta  umožňuje zásahy do díla bez obav porušení autorských práv. OER tak podporují vytváření a postupné vylepšování či  rychlou aktualizaci již vytvořených děl.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Triumf vůle. Český hokej se vrací na výsluní

21:35 Jiří Paroubek: Triumf vůle. Český hokej se vrací na výsluní

Komentář Jiřího Paroubka k úspěchu českých hokejistů.